22 Ara 2008

ya bu başlık konusunda ne kadar da beceriksizim yarabiim!

Kim olursa olsun,her zaman her ne zaman bir insanla ilişki kurarsan,onun hakkında vakar ve kıymetine göre nesnel bir değerlendirme çabası içinde olma.Onun iradesinin kötülüğünü,anlayışının sınırlılığını veya fikirlerinin tersliğini nazarı itibara alma;çünkü ilki seni kolaylıkla nefrete,ikincisi küçümsemeye götürür.Tam tersine dikkatini sadece onun ıstırapları,ihtiyaçları,endişeleri ve acıları üzerine yoğunlaştır.O vakit onunla akrabalığını hissedecek;onun duygularını paylaşacak ve nefret ya da aşağılama yerine şefkat ve merhameti tecrübe edineceksin.Nefret ve aşağılamayı bastırmanın tek yolu kesinlikle insanın bu sözde "vakar"ına bakmamak,fakat tam tersine onu bir merhamet konusu olarak görmektir.

çalıntı:schopenhauer, hayatın anlamı.

4 yorum:

Şarküteri dedi ki...

şopenaur pek güzel demiş, ellerine sağlık. ben de arada bir yapıyordum bu olayı. şimdi üzerinde bilinçi olarak tekrar düşüneyim. Düşündüm.

Adsız dedi ki...

hımm çok çabuk oldu :D

Adsız dedi ki...

epeydir uğramayı ihmal mi etmişim.

ettim telafi..
okudum hepsini..
burdan devam şimdi..

empati yapıcaz yani..

e doğru demiş..
katıldım..
şopenauere..
=)

atalet..

imbir dedi ki...

teşekkürler atalet :)
ben de sessizden takip ediorum bakalım pek de uğrayamıyorum buralara epey ihmal ettim ben suçluyum :)